Har du några frågor eller behöver hjälp att hitta rätt profilkläder, giveaways eller reklamartiklar i vår stora produktdjungel så tveka inte att höra av dig till oss.
Behöver ni hjälp med design eller layout så hjälper vi även till med det.
Vi återkommer oftast samma dag under arbetstid.
Du beställer enklast genom att fylla din varukorg och gå vidare till kassan.
Ska ni ha flera tryck på samma artikel så skriv det i meddelanderutan i kassan eller maila oss på info@gosowear.se
Har du begärt och fått en offert som du vill beställa efter så gör du enklast beställningen genom att svara på offertens mail.
Du kan alltid även maila oss direkt på info@gosowear.se eller slå oss en signal på 08-302070.
Visst kan ni det.
Maila oss en produktfråga i formuläret på artikelns sida eller maila oss direkt på info@gosowear.se och ange det antal det gäller.
För bästa tryckresultat är det bäst om vi kan få er logotyp/original i EPS-format, skapad i Adobe Illustrator och sparad som en vektoriserad eps-fil. Har ni inte det så maila oss det format ni har, vi brukar kunna lösa det ändå. Är ni osäker är ni alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi er att kontrollera filerna.
Du bifogar det vi ska trycka när du är i kassan.
Du kan även maila oss det direkt på info@gosowear.se, ange då ditt ordernummer du fått eller vad det är du beställt.
Det vet man inte på förhand om man inte broderat sin logon tidigare. Men då mailar du oss på info@gosowear.se eller gör en produktfråga på fliken nederst på artikelsidan, och så bifogar du en bild eller liknande på er logo så återkommer vi med antalet stygn.
Kostnaden för schablon/brodyrkort/kliché/uppsättning är kostnaden för tryck-/brodyrunderlaget för våra maskiner och kostnaden för att rigga och kalibrera våra tryckmaskiner för det aktuella trycket/brodyren.
Plotter enfärgstryck är ett sk transfertryck.
Ett tryck som används ofta på arbetskläder, jackor och dylikt när det gäller enklare enfärgade logos.
Vi skickar alltid ett digitalt korrektur för ert godkännande som visar hur trycket kommer att se ut på produkterna du beställer innan vi startar produktionen. Vi tar normalt inte fram prov på en tryckt fysisk produkt.
Om ni ändå önskar ett fysiskt provtryck så måste ni meddela oss det i samband med er beställning. En extra kostnad tillkommer för ett fysiskt provtryck samt leveranstiden förlängs något.
Ja moms och även frakt tillkommer på samtliga priser i shoppen. Ibland förekommer erbjudanden om fraktfria leveranser och då anges det i den orderbekräftelse ni får.
Betalning sker mot faktura. Vi tar alltid en kreditupplysning på alla nya kunder. Vi gör inte själva någon bedömning av bolaget utan följer den rekommendation som kreditupplysningsföretaget ger oss. Om bolaget är kreditvärdigt sker betalning mot faktura. Om kredit inte kan medges gäller förskottsbetalning och då mailas en förskottsfaktura med betalningsinstruktioner till er. När vi sedan erhållit er betalning påbörjar vi expedieringen av er beställning.
Normal leveranstid på profilkläder med tryck och/eller brodyr är ca 10 arbdgr från godkänt korrektur. Otryckta plagg/artiklar levereras normalt på 3-5 arbdgr. När det gäller "Hårda" artiklar så framgår leveranstiden ofta av produktinformationen på produktsidan.
Leveranstiden anges alltid på er orderbekräftelse.
Jadå det gör vi. Ange isåfall den leveransdeadline ni har på meddelanderaden i er beställning i kassan eller maila oss en förfrågan på info@gosowear.se.
Våra leveranser sker mestadels med DHL och sker med utkörning till den adress ni angett som er leveransadress.
Leverans sker vardagar mellan kl 8-17
Normalt så sker ingen avisering innan leverans. Om ni vill att transportören ska avisera er per telefon innan leverans så måste ni meddela oss detta i samband med er beställning. Då detta är en tilläggstjänst hos transportören tillkommer 110:- för detta. Tänk på att transporttiden normalt förlängs med en arbetsdag om du önskar avisering.
Ja mindre leveranser om max ett kolli/kartong kan vi skicka till ett paketutbud/DHL servicepoint för uthämtning.
Om detta önskas så ange detta i meddelanderutan i kassan vid er beställning.
De flesta av våra artiklar kan vi skicka ett provex på för påseende i 10 dgr. De flesta proverna är med slumpmässiga tryck eller är omärkta. Prover med lågt värde behöver normalt inte returneras. Om ni vill ha prov på dyrare produkter eller många olika produkter så gör vi en bedömning från gång till gång om detta är möjligt.
OBS! Vi skickar endast varuprover till företag, myndigheter, föreningar och organisationer. Returneras ej proverna inom 10 dgr faktureras dessa.
Alla våra varor är beställnings varor och oftast även specifikt förädlade för respektive kund varför vi ej har någon returrätt eller bytesrätt. Reklamation på levererade produkter ska ske inom 7 dagar från leveransens emottagande.
Ni är välkomna att handla hos oss när det gäller direkta webshopsbeställningar. Vi har dock ingen möjlighet att erbjuda sponsring eller samarbeten i övrigt med UF. Betalvillkoret för UF är alltid förskott. En förskottsfaktura mailas er efter beställning och när vi emottagit betalning för den expedierar vi er beställning.
Nej vi säljer endast till företag, registrerade enskilda firmor, organisationer, föreningar, offentliga institutioner etc.
Beställningar tas endast emot via hemsida, e-post och telefon.
Samtliga priser är angivna i SEK exklusive moms och frakt. En beställning bekräftas alltid genom en orderbekräftelse.
Alla priser är ex works om ej annat anges.
30 dagar efter godkänd kreditprövning eller förskottsbetalning.
Normal leveranstid är ca 2 veckor efter lagd order. Både längre & kortare leveranstid kan förekomma i vissa fall och meddelas alltid på orderbekräftelsen.
Inga faktureringsavgifter, expeditionsavgifter eller liknande förekommer.
Kundens ansvar är att kontrollera att översänt korrektur och orderbekräftelse är korrekt, och om så ej är fallet påpeka detta per omgående. När leverans skett så kontrollera att godset är levererat enligt beställning. Eventuella fel & skador ska meddelas omgående när de upptäcks, senast 7 dagar efter leverans.
Reklamation ska ske inom 7 dagar från emottaget gods. Kontakta oss omgående när en leverans innehåller skadade eller felaktiga varor. Returnera aldrig varor utan att först kontakta oss.
Det finns ingen ångerrätt på beställda varor. I de fall förädling ej har påbörjats försöker vi i största mån tillgodose kunds önskan om att häva köpet. De kostnader som då kan uppkomma debiteras alltid kunden.