Kontakta oss

Har du frågor eller behöver hjälp att hitta rätt profilkläder, giveaways eller reklamartiklar i vår stora produktutbud så tveka inte att höra av dig till oss.
Vill ni ha hjälp med design, layout eller vilken märkning ni ska välja så skicka oss ett mail eller ställ en fråga via chatten. Vi svarar så fort vi kan.
Ni kan såklart alltid även slå oss en signal per telefon.

Våra försäljningsvillkor samt svar på de vanligaste frågorna hittar ni längre ned på denna sida.


Adress

GoSoWear
Adm/Produktion:
S:a Hantverkargatan 38D, 78234 Malung


Hur beställer man?

Du beställer enklast genom att fylla din varukorg och gå vidare till kassan.
Ska ni ha flera tryck på samma artikel eller samma tryck på olika artiklar - så skriv det i meddelanderutan i kassan. Vi återkommer då alltid med prisuppgift för er att godkänna.

Du kan också alltid maila oss din beställning på info(at)gosowear.se eller slå oss en signal på 08-302070.
Har du begärt och fått en offert som du vill beställa efter så gör du enklast beställningen genom att svara på offertens mail.

Kan man beställa/begära offert på större antal än det som anges i shoppen?

Visst kan ni det.
Klicka på begär offert knappen eller maila oss en produktfråga i formuläret på artikelns sida. Det går även bra att maila oss direkt på info(at)gosowear.se och ange vilken artikel, samt det antal det gäller.

Hur vill ni ha mitt tryckoriginal/logotyp?

För bästa tryckresultat är det bäst om vi kan få er logotyp/original i EPS-format, skapad i Adobe Illustrator och sparad som en vektoriserad eps-fil. Har ni inte det så maila oss det format ni har, vi brukar kunna lösa det ändå. Är ni osäker är ni alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi er.
Vi kan naturligtvis även hjälpa er med att rita en logotyp eller ett tryck - kontakta oss på info@gosowear.se för offert.
Enklare textsättning till original debiteras med 195.-

Hur skickar jag in mitt tryck/brodyr original/logotyp?

Du bifogar det vi ska trycka när du är i kassan. Klicka på knappen "Lägg till fil" och bifoga din originalfil.
Du kan även maila oss det direkt på info(at)gosowear.se, ange då ditt ordernummer du fått eller vad det är du beställt.

Hur vet man hur många stygn en logo blir?

Det vet man inte på förhand om man inte broderat sin logon tidigare. Men då mailar du oss på info(at)gosowear.se eller så klickar du på "Begär offert" knappen, eller så gör du en produktfråga på fliken nederst på artikelsidan, och så bifogar du en bild eller liknande på er logo så återkommer vi med antalet stygn.

Vad är schablon/brodyrkort/kliché/uppsättning?

Kostnaden för schablon/brodyrkort/kliché/uppsättning är kostnaden för tryck-/brodyrunderlaget för våra maskiner och kostnaden för att rigga och kalibrera våra tryckmaskiner för det aktuella trycket/brodyren.

Vad är screentryck?

Screentryck är den mest använda trycktekniken när det gäller tryck på T-shirt, collgetröjor, hoodies, piketröjor m fl. Då appliceras tryckfärgen direkt på plagget via en screenduk i en trycksnurra/spindel.

Vad är transfertryck?

Transfertryck är en tryckmetod där man först trycker motivet/logon på en bärare för att sedan applicera det på plagget/artikeln. Transfertryck används främst när det gäller ett mindre antal plagg eller när det rör sig om tryck på jackor, arbetskläder etc där detaljer som knappar, grova sömmar, fickor gör att dessa ej kan screentryckas. Men många föredrar det även på tjocktröjor och T-shirts då det oftast är ngt billigare än screentryck. Våra transfertryck är helt jämförbara med screentryck när det gäller kvalitet och hållbarhet.

Vad är bäst: screentryck eller transfertryck?

Screentryck och transfer utgår från samma metod och är därför väldigt lika varandra. De kan båda göras miljövänliga utifrån exempelvis val av färg och produktionssätt. I båda fallen har du kontroll på färgåtergivningen och de små detaljer i ditt tryck. Färgerna kan också blandas exakt till den kulör du vill ha både vid screentryck som transfertryck.
Ofta faller valet på transfertryck när det gäller mindre antal plagg och plagg som är små eller svåra att trycka pga av dragkedjor, sömmar, fickor etc. Tex på yrkeskläder, jackor, väskor, kepsar mfl. Det är även en ngt billigare tryckteknik då produktionen inte kräver stor maskinproduktion och tex härdning i ugn.
Screentryck väljs framförallt när det gäller tryck på på bomullsmaterial som t-shirts, sweatshirts och hoddies mfl.
Samtliga våra transfertryck och screentryck högkvalitativa och tåliga - de håller lika länge som plagget.

Vad är plottertransfer?

Plottertransfer är en enklare tryckmetod som är ett prisalternativ till dyrare tryck om man bara ska ha ett enfärgstryck på plagget. Hållbarhet och kvalitet är detsamma som för övriga tryckmetoder. Används oftast på arbetskläder och jackor.

Vad är tampotryck?

Tampotryck är en tryckteknik som framförallt används på hårda artiklar såsom pennor, golfbollar, peggar etc. och när det gäller ganska små tryck.

Vad är brodyr?

Brodyr är en teknik där man med nålar och trådar applicerar en logo eller liknande på ett plagg eller annat textilt föremål. Används oftast på jackor, fleecematerial, väskor etc - men även ofta på tex piketröjor, sweatshirts och hoddies när man vill ha lite mer exklusiv märkning.

Kan man få se ett provtryck innan produktionen startar?

Vi skickar alltid ett digitalt korrektur för ert godkännande som visar hur trycket kommer att se ut på produkterna du beställer innan vi startar produktionen. Vi tar normalt inte fram prov på en tryckt fysisk produkt.
Om ni ändå önskar ett fysiskt provtryck så måste ni meddela oss det i samband med er beställning. En extra kostnad tillkommer för ett fysiskt provtryck samt leveranstiden förlängs något.

Tillkommer moms och frakt på priserna?

Ja moms och även frakt tillkommer på samtliga priser i shoppen. Ibland förekommer erbjudanden om fraktfria leveranser och då anges det i den orderbekräftelse ni får.

Hur betalar man?

Betalning sker mot faktura. Vi gör alltid en kreditprövning på alla nya kunder och följer den rekommendation som kreditupplysningsföretaget ger oss. Om kredit inte kan medges gäller förskottsbetalning och då mailas en betalningsinstruktion. När vi sedan erhållit er betalning mailar vi er en faktura med kvittens samt påbörjar vi expedieringen av er beställning.

Hur lång är leveranstiden?

Normal leveranstid på profilkläder med tryck och/eller brodyr är ca 10 arbdgr från godkänt korrektur. Otryckta plagg/artiklar levereras normalt på 3-5 arbdgr. När det gäller "Hårda" artiklar så framgår leveranstiden ofta av produktinformationen på produktsidan.
Leveranstiden anges alltid på er orderbekräftelse.

Erbjuder ni expressleveranser?

Jadå det gör vi. Ange isåfall den leveransdeadline ni har på meddelanderaden i er beställning i kassan eller maila oss en förfrågan på info(at)gosowear.se.

Hur sker leveransen?

Våra leveranser sker mestadels med DHL och sker med utkörning till den adress ni angett som er leveransadress.
Leverans sker vardagar mellan kl 8-17
Normalt så sker ingen avisering innan leverans. Om ni vill att transportören ska avisera er per telefon innan leverans så måste ni meddela oss detta i samband med er beställning. Då detta är en tilläggstjänst hos transportören tillkommer 125:- för detta. Tänk på att transporttiden normalt förlängs med en arbetsdag om du önskar avisering.

Kan ni skicka till paketombud tex DHL servicepoint?

Ja mindre leveranser om max ett kolli/kartong kan vi skicka till ett paketutbud/DHL servicepoint för uthämtning.
Om detta önskas så ange detta i meddelanderutan i kassan vid er beställning.

Kan man få ett prov på produkten innan jag beställer?

Många våra artiklar kan ni beställa ett provex av. De flesta proverna är med slumpmässiga tryck eller är omärkta. Prover med lågt värde behöver normalt inte returneras. Om ni vill ha prov på dyrare produkter eller många olika produkter så gör vi en bedömning från gång till gång om detta är möjligt.
OBS! Vi skickar endast varuprover till företag, myndigheter, föreningar och organisationer. Frakt tillkommer alltid.

Har ni returrätt på era artiklar?

Alla våra varor är beställnings varor och oftast även specifikt förädlade för respektive kund varför vi ej har någon returrätt/öppet köp eller bytesrätt. Reklamationsrätt på felaktiga varor gäller dock naturligtvis. Reklamation av levererade produkter ska ske inom 7 dagar från leveransens emottagande. Vi säljer i princip ej otryckta/oförädlade varor.

Om vi godkänner att en omärkt vara får returneras/bytas avdrages 25% av varans värde för ompackning, sortering, lagerhantering + frakt från återbetalningsbeloppet.

Säljer ni till UF (Ungdoms) företag?

Nej vi säljer ej till UF företag.

Har ni någon minimibeställning?

Ja - vi expedierar ej order under Sek 1000.- ex moms.
Vi reserverar oss också mot att i vissa fall ej expediera enstycksbeställningar av artiklar för mindre varuvärde än Sek 1500.- ex moms.


Beställning

Beställningar tas emot via hemsida, e-post och telefon.

Priser

Samtliga priser är angivna i SEK exklusive moms och frakt. En beställning bekräftas alltid genom en orderbekräftelse.
OBS! Vi expedierar ej beställning under Sek 1000.- ex moms

Fraktkostnader

Alla priser är ex works om ej annat anges.
Enhetsfrakt för mindre beställningar är 224.- ex moms per varugrupp.

Betalningsvillkor

30 dagar efter godkänd kreditprövning eller förskottsbetalning.

Leveranstider

Normal leveranstid är 2-3 veckor efter lagd order. Både längre & kortare leveranstid kan förekomma. Leveransdatum anges alltid på orderbekräftelsen.

Avgifter

Inga faktureringsavgifter, expeditionsavgifter eller liknande förekommer.

Kundens ansvar

Kundens ansvar är att kontrollera att översänt korrektur och orderbekräftelse är korrekt, och om så ej är fallet påpeka detta per omgående. När leverans skett så kontrollera att godset är levererat enligt beställning. Eventuella fel & skador ska meddelas omgående när de upptäcks, senast 7 dagar efter leverans.

Reklamation

Reklamation ska ske inom 7 dagar från emottaget gods. Kontakta oss omgående när en leverans innehåller skadade eller felaktiga varor.
Returnera aldrig varor utan att först kontakta oss.

Ångerrätt

Vi har ingen bytesrätt eller ångerrätt på beställda varor då samtliga är beställningsvaror och i princip alltid är förädlade med tryck, brodyr eller annan märkning. I de fall förädling ej har påbörjats försöker vi i största mån tillgodose kunds önskan om att häva köpet. De kostnader som då kan uppkomma debiteras.