Kontakta oss

Har du några frågor eller behöver hjälp att hitta rätt profilkläder, giveaways eller reklamartiklar i vår stora produktdjungel så tveka inte att höra av dig till oss.
Behöver ni hjälp med design, layout eller vilken märkning ni ska välja så slå oss bara en signal eller skicka oss ett mail.
Mailar ni så återkommer vi oftast samma dag under arbetstid.


Adress

GoSoWear
Adm/Produktion:
S:a Hantverkargatan 38D, 78234 Malung


Hur beställer man?

Du beställer enklast genom att fylla din varukorg och gå vidare till kassan.
Ska ni ha flera tryck på samma artikel så skriv det i meddelanderutan i kassan eller maila oss på info@gosowear.se
Har du begärt och fått en offert som du vill beställa efter så gör du enklast beställningen genom att svara på offertens mail.
Du kan alltid även maila oss direkt på info@gosowear.se eller slå oss en signal på 08-302070.

Kan man beställa/begära offert på större antal än det som anges i shoppen?

Visst kan ni det.
Maila oss en produktfråga i formuläret på artikelns sida eller maila oss direkt på info@gosowear.se och ange det antal det gäller.

Hur vill ni ha mitt tryckoriginal/logotyp?

För bästa tryckresultat är det bäst om vi kan få er logotyp/original i EPS-format, skapad i Adobe Illustrator och sparad som en vektoriserad eps-fil. Har ni inte det så maila oss det format ni har, vi brukar kunna lösa det ändå. Är ni osäker är ni alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi er att kontrollera filerna.

Hur skickar jag in mitt tryck/brodyr original/logotyp?

Du bifogar det vi ska trycka när du är i kassan.
Du kan även maila oss det direkt på info@gosowear.se, ange då ditt ordernummer du fått eller vad det är du beställt.

Hur vet man hur många stygn en logo blir?

Det vet man inte på förhand om man inte broderat sin logon tidigare. Men då mailar du oss på info@gosowear.se eller gör en produktfråga på fliken nederst på artikelsidan, och så bifogar du en bild eller liknande på er logo så återkommer vi med antalet stygn.

Vad är schablon/brodyrkort/kliché/uppsättning?

Kostnaden för schablon/brodyrkort/kliché/uppsättning är kostnaden för tryck-/brodyrunderlaget för våra maskiner och kostnaden för att rigga och kalibrera våra tryckmaskiner för det aktuella trycket/brodyren.

Vad är enfärgs transfertryck?

Enfärgs transfertryck är en sk plottertransfer.
Ett tryck mindre kostbart tryck som används ofta på arbetskläder, jackor och dylikt när det gäller enklare enfärgade tryck och ett färre antal plagg.

Vad är screentryck?

Screentryck är den mest använda trycktekniken när det gäller tryck på T-shirt, collgetröjor, hoodies, piketröjor m fl. Då appliceras tryckfärgen direkt på plagget via en screenduk vilket gör trycket till en integrerad del av plagget. Dvs det blir ett väldigt hållbart tryck.

Vad är tampotryck?

Tampotryck är en tryckteknik som framförallt används på hårda artiklar såsom pennor, golfbollar, peggar etc. och när det gäller ganska små tryck.

Vad är brodyr?

Brodyr är en teknik där man med nålar och trådar applicerar en logo eller liknande på ett plagg eller annat textilt föremål. Används oftast på jackor, fleecematerial, väskor etc - men även ofta på tex piketröjor, sweatshirts och hoddies när man vill ha lite mer exklusiv märkning.

Kan man få se ett provtryck innan produktionen startar?

Vi skickar alltid ett digitalt korrektur för ert godkännande som visar hur trycket kommer att se ut på produkterna du beställer innan vi startar produktionen. Vi tar normalt inte fram prov på en tryckt fysisk produkt.
Om ni ändå önskar ett fysiskt provtryck så måste ni meddela oss det i samband med er beställning. En extra kostnad tillkommer för ett fysiskt provtryck samt leveranstiden förlängs något.

Tillkommer moms och frakt på priserna?

Ja moms och även frakt tillkommer på samtliga priser i shoppen. Ibland förekommer erbjudanden om fraktfria leveranser och då anges det i den orderbekräftelse ni får.

Hur betalar man?

Betalning sker mot faktura. Vi tar alltid en kreditupplysning på alla nya kunder. Vi gör inte själva någon bedömning av bolaget utan följer den rekommendation som kreditupplysningsföretaget ger oss. Om bolaget är kreditvärdigt sker betalning mot faktura. Om kredit inte kan medges gäller förskottsbetalning och då mailas en förskottsfaktura med betalningsinstruktioner till er. När vi sedan erhållit er betalning påbörjar vi expedieringen av er beställning.

Hur lång är leveranstiden?

Normal leveranstid på profilkläder med tryck och/eller brodyr är ca 10 arbdgr från godkänt korrektur. Otryckta plagg/artiklar levereras normalt på 3-5 arbdgr. När det gäller "Hårda" artiklar så framgår leveranstiden ofta av produktinformationen på produktsidan.
Leveranstiden anges alltid på er orderbekräftelse.

Erbjuder ni expressleveranser?

Jadå det gör vi. Ange isåfall den leveransdeadline ni har på meddelanderaden i er beställning i kassan eller maila oss en förfrågan på info@gosowear.se.

Hur sker leveransen?

Våra leveranser sker mestadels med DHL och sker med utkörning till den adress ni angett som er leveransadress.
Leverans sker vardagar mellan kl 8-17
Normalt så sker ingen avisering innan leverans. Om ni vill att transportören ska avisera er per telefon innan leverans så måste ni meddela oss detta i samband med er beställning. Då detta är en tilläggstjänst hos transportören tillkommer 110:- för detta. Tänk på att transporttiden normalt förlängs med en arbetsdag om du önskar avisering.

Kan ni skicka till paketombud tex DHL servicepoint?

Ja mindre leveranser om max ett kolli/kartong kan vi skicka till ett paketutbud/DHL servicepoint för uthämtning.
Om detta önskas så ange detta i meddelanderutan i kassan vid er beställning.

Kan man få ett prov på produkten innan jag beställer?

De flesta av våra artiklar kan vi skicka ett provex på för påseende i 10 dgr. De flesta proverna är med slumpmässiga tryck eller är omärkta. Prover med lågt värde behöver normalt inte returneras. Om ni vill ha prov på dyrare produkter eller många olika produkter så gör vi en bedömning från gång till gång om detta är möjligt.
OBS! Vi skickar endast varuprover till företag, myndigheter, föreningar och organisationer. Returneras ej proverna inom 10 dgr faktureras dessa.

Har ni returrätt på era artiklar?

Alla våra varor är beställnings varor och oftast även specifikt förädlade för respektive kund varför vi ej har någon returrätt eller bytesrätt. Reklamation på levererade produkter ska ske inom 7 dagar från leveransens emottagande.

Säljer ni till UF (Ungdoms) företag?

Ja vi säljer till UF Företag. Betalningsvillkor är förskottsbetalning.
Istället för företagsnamn och organisationsnummer så ange namn och personummer i kassan på den person som beställer.

Har ni någon minimibeställning?

Ja - vi expedierar ej order under Sek 1000.- ex moms.


Beställning

Beställningar tas endast emot via hemsida, e-post och telefon.

Priser

Samtliga priser är angivna i SEK exklusive moms och frakt. En beställning bekräftas alltid genom en orderbekräftelse.
OBS! Vi expedierar ej beställning under Sek 1000.- ex moms

Fraktkostnader

Alla priser är ex works om ej annat anges.
Enhetsfrakt för mindre beställningar är 175.- ex moms per varugrupp.

Betalningsvillkor

30 dagar efter godkänd kreditprövning eller förskottsbetalning.

Leveranstider

Normal leveranstid är ca 2 veckor efter lagd order. Både längre & kortare leveranstid kan förekomma i vissa fall och meddelas alltid på orderbekräftelsen.

Avgifter

Inga faktureringsavgifter, expeditionsavgifter eller liknande förekommer.

Kundens ansvar

Kundens ansvar är att kontrollera att översänt korrektur och orderbekräftelse är korrekt, och om så ej är fallet påpeka detta per omgående. När leverans skett så kontrollera att godset är levererat enligt beställning. Eventuella fel & skador ska meddelas omgående när de upptäcks, senast 7 dagar efter leverans.

Reklamation

Reklamation ska ske inom 7 dagar från emottaget gods. Kontakta oss omgående när en leverans innehåller skadade eller felaktiga varor. Returnera aldrig varor utan att först kontakta oss.

Ångerrätt

Vi har ingen bytesrätt eller ingen ångerrätt på beställda varor då samtliga är beställningsvaror. I de fall förädling ej har påbörjats försöker vi i största mån tillgodose kunds önskan om att häva köpet. De kostnader som då kan uppkomma debiteras alltid kunden.